Social media szansą na promocję naszej firmy

0
1178

Rozwój internetu daje nam wiele nowych możliwości. Wraz z upowszechnieniem się sieci powstało wiele przedsiębiorstw, które na niej bazują. Nawet jeżeli nasza działalność gospodarcza nie jest ściśle związana z internetem, możemy za jego pomocą promować naszą firmę. Sposobów na promocję w sieci jest wiele. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się media społecznościowe.

Dlaczego warto wykorzystać media społecznościowe do promocji naszej firmy?

Jeżeli jeszcze nie założyłyśmy profilu naszej firmy w mediach społecznościowych, powinnyśmy koniecznie o tym pomyśleć. Przez nasz brak aktywności w takich miejscach naprawdę wiele tracimy. Jeżeli mamy działalność gospodarczą, powinnyśmy wykorzystać wszystkie dostępne możliwości, żeby ją promować. Media społecznościowe to miejsca, w których możemy nawiązywać relacje z klientami niemal za darmo. Jest to wielka szansa zwłaszcza dla młodych i niewielkich firm, których nie stać na bardziej kosztowne formy reklamy. Zanim zaprzęgniemy media społecznościowe do promocji naszej firmy, warto jest dowiedzieć się w jaki sposób prawidłowo wykorzystywać te narzędzia. Umiejętne zarządzanie wizerunkiem naszej firmy może przynieść nam wiele korzyści, pamiętajmy jednak, że brak odpowiedniego przygotowania i wiedzy może sprawić, że zniechęcimy do siebie potencjalnych klientów.

Pierwszą kwestią, o którą powinnyśmy zadbać, jest wybór konkretnych mediów społecznościowych. Zanim zdecydujemy się działać na określonym portalu, zastanówmy się, czy korzysta z niego grupa naszych potencjalnych klientów. Jeżeli okaże się, że dany serwis społecznościowy nie cieszy się zainteresowaniem wśród osób, które mogłyby stać się nabywcami naszych usług lub produktów, prowadzenie na nim konta jest dla nas stratą czasu i pieniędzy. Warto podejmować działania tam, gdzie znajdziemy zainteresowanie. Niewątpliwe najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest w tej chwili facebook, gdzie swoje konta posiadają firmy zajmujące się bardzo zróżnicowaną działalnością. Możliwości jest jednak znacznie więcej.

Jak skutecznie promować naszą firmę w social media?

Jeżeli zależy nam na sukcesie naszej firmy w social media musimy wiedzieć, do czego te miejsca tak naprawdę służą. Serwisy społecznościowe nie są miejscami sprzedaży naszych produktów. Służą one nawiązywaniu relacji z klientem. Wiele firm już dawno zdało sobie sprawę, że kluczem do ich sukcesu jest nawiązanie bliższych relacji z potencjalnym klientem. W portalach społecznościowych budujemy taki wizerunek naszej marki, który będzie atrakcyjny dla wybranej grupy naszych potencjalnych klientów. Zanim zdecydujemy się na tę kreację, powinnyśmy zastanowić się, do kogo możemy skierować naszą ofertę. Kiedy już wyodrębnimy grupę potencjalnych odbiorców naszych usług, możemy kreować taki wizerunek, który wyda się im atrakcyjny. Pamiętajmy: treści, które zamieszczamy na naszych profilach w mediach społecznościowych, mają ogromne znaczenie. Powinny być one interesujące i nieść ze sobą konkretne przesłanie. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że użytkownicy serwisów społecznościowych stają się coraz bardziej wybredni i zwrócą uwagę jedynie na takie treści, które rzeczywiście ich zainteresują. Duże znaczenie ma również częstotliwość z jaką wpisy będą pojawiały się na naszym profilu. Zdecydowanie nie powinnyśmy przesadzać. Jakość jest zdecydowanie ważniejsza od ilości.

Promowanie firmy w social media nie jest sprawą prostą. Jeżeli nie posiadamy odpowiedniego przygotowania i nie czujemy się na siłach, żeby sprostać temu zadaniu, powinnyśmy skorzystać z pomocy specjalisty w tym zakresie. Jako że dzięki udanej promocji możemy wiele zyskać, warto jest zainwestować w dobrej jakości usługi z zakresu social media. Przy wyborze specjalisty powinnyśmy kierować się jego umiejętnościami. Warto jest poprosić o portfolio i przyjrzeć się dotychczasowym projektom prowadzonym przez tę osobę. Dobrze jest poświęcić tej kwestii trochę czasu i uwagi, ponieważ gra jest warta świeczki. Dzięki serwisom społecznościowym możemy bowiem zdobyć liczne grono klientów.