Skuteczne sposoby na dobry początek dnia

0
1192

Często zdarza ci się stawać lewą nogą i później do wieczora przebywać w fatalnym nastroju? Musisz więc koniecznie zmienić swoje nawyki o poranku! Stosując się do porad zawartych w artykule, wreszcie zapomnisz, co to rozgoryczenie i poczucie braku energii.

Radosny poranek zależy od jakości snu

Aby po wstaniu z łózka wejść na długie godziny w dobry nastrój, konieczne jest, abyś była odpowiednio wyspana. Zadbaj więc o wygodę snu, dobierając odpowiednio twardą poduszkę i zapewniając sobie właściwą temperaturę w sypialni. Warto także, abyś kładła się spać o stałej porze, a godzinę przed pójściem spać spróbowała się wyciszyć. Wyłącz już wtedy wszystkie urządzenia elektroniczne i po prostu posiedź sama w ciszy przy świecy lub przejdź się na uspokajający spacer.

Stawaj z łóżka nieco wcześniej i znajdź czas na dobry początek dnia

Nigdy nie masz czasu dla siebie, ponieważ uniemożliwia ci to natłok obowiązków w ciągu dnia? Spróbuj więc wczesnego wstawania, stopniowo przestawiając budzik na wcześniejsze godziny. Wreszcie znajdziesz dzięki temu chwilę aby realizować swoje pasje takie jak czytanie, bieganie, joga czy po prostu posłuchanie pięknego śpiewu ptaków. Warto o tej porze postawić także na rozwój osobisty, chociażby rozpoczynając naukę języków obcych.

Dzisiaj będzie dobry dzień: bo liczy się pozytywne nastawienie!

Dobre samopoczucie w dużym stopniu jest zależne od twojego wewnętrznego nastawienia. Nic dobrego nie przyjdzie ci z narzekania, że znowu musisz iść do pracy czy zająć się domowymi obowiązkami. Lepiej uśmiechnij się do lustra i spróbuj znaleźć powody, dla których możesz być dziś wdzięczna.

Poranna gimnastyka na dobry początek dnia

Radosny poranek zagwarantujesz sobie również, jeżeli rozpoczniesz dzień od ćwiczeń fizycznych. Niezależnie od tego, jaką wybierzesz formę aktywności, dostarczysz do organizmu sporych pokładów endorfin, nazywanych nie bez powodu hormonami szczęścia. Jeżeli pogoda za oknem na to pozwala, wybierz się poćwiczyć do lasu lub ogrodu. Przy okazji dotlenisz ciało rześkim i czystym powietrzem!

Zimny prysznic świetnym rytuałem na dobry dzień

Badania naukowe jednoznacznie wykazały, że pozytywny nastrój utrzymuje się przez długi czas u osób regularnie zażywających zimnego prysznica o poranku. Jest to praktyka nieprzyjemna tylko przez kilka sekund, po czym wpadniesz w dosłowną euforię! Spróbuj, a sama przekonasz się, jak pozytywnych wrażeń dostarczy ci zimny strumień wody. Jednocześnie bądź świadoma tego, iż chłodne prysznice działają pozytywnie na jędrność skóry, a także wzmacniają odporność organizmu i obniżają ciśnienie tętnicze.

Szklanka wody z cytryną oczyści organizm z toksyn

Bezpośrednio po wstaniu z łóżka powinnaś koniecznie wypić szklankę letniej wody z cytryną. Pozwoli to pobudzić trawienie, a także oczyścić organizm z nagromadzonych w ciągu minionego dnia toksyn. Pamiętając każdego dnia od tym ważnym nawyku, zbudujesz sobie również wysoką odporność organizmu, gdyż cytryna stanowi bogate źródło witaminy C.

Zacznij dzień od zdrowego śniadania

Niezwykle istotne dla doświadczania radosnych poranków jest uwzględnianie o tej porze spożywania zdrowych i pysznych śniadań. Jeśli uda ci się wstać wcześniej niż pozostali domownicy, uczyń sobie zarówno z procesu przygotowywania posiłku, jak i jego spożywania prawdziwy rytuał. Nie wpadaj w pośpiech i postaraj się doświadczać wszystkimi zmysłami spożywanych potraw. Zobacz jakich wrażeń wizualnych dostarcza ci ich widok, jak pięknie pachną i jakie zapewniają doznania smakowe. Uda ci się to wszystko pod warunkiem zachowania maksymalnej koncentracji na posiłku i jego powolnego przegryzania.

Zdrowe śniadanie zaopatrzy poza tym twój organizm w niezbędne pokłady sił witalnych. Aby tak się jednak mogło stać, na talerzu nie może zabraknąć zielonych warzyw, a także produktów na bazie pełnych zbóż. Świetnym pomysłem na dobre śniadanie może być chociażby kromka razowego chleba maczanego w oliwie z oliwek. Nie zapomnij również o tak zdrowych warzywach – zielonej sałacie, brokułach, papryce, ogórkach oraz pomidorach. Ciekawe urozmaicenie zdrowego śniadania na dobry początek dnia mogą stanowić również kompozycje kaszy jaglanej z owocami.