Relaksacja

0
1255

Każdej z nas zdarzają się takie dni, gdy czujemy, że została zachwiana naturalna harmonia w naszym organizmie. Pojawia się wtedy stres, z którym naprawdę trudno żyć. Możesz jednak go zwalczyć, a pomoże ci w tym relaksacja. Dzięki niej przez chwilę poczujesz się odprężona, a twoje myśli uciekną daleko od problemów. W jaki sposób się relaksować i czy warto to robić?

 

1. Techniki relaksacyjne

Jeżeli zbyt wiele wzięłaś sobie na głowę i nie potrafisz doprowadzić wszystkich zadań do końca, to prędzej czy później zaczniesz się stresować. Nocne koszmary, bezsenność, ciągły smutek i strach – nie możesz doprowadzić do takiej sytuacji. Jest mnóstwo sposobów na ujarzmienie stresu, a przy okazji również na zrelaksowanie się. Nie pozwól, by stres zawładnął twoim życiem. Weź sprawy w swoje ręce. Zacznij od porządnego wyspania się. Nie myśl o drzemce jak o stracie czasu. To prawda, że w ciągu godziny, którą przeznaczysz na sen, mogłabyś zrobić wiele innych rzeczy. Ale co z tego, skoro zazwyczaj twoje obowiązki wymagają od ciebie skupienia, a nie będziesz mogła pracować na pełnych obrotach jeżeli twój umysł nie będzie wypoczęty. Zatem jeśli czujesz, że potrzebujesz przerwy, po prostu utnij sobie drzemkę.

Nie możesz też zapominać o aktywności fizycznej, która pomoże ci dotlenić mózg i zachować dobrą kondycję, a także nastrój. Powinnaś się ruszać codziennie – nieważne, czy będzie to kilka przysiadów, czy dłuższy spacer albo basen lub siłownia; ważne, że ten ruch jest. By móc się zrelaksować, a jednocześnie poczuć spokój i zapomnieć o stresie, powinnaś robić mnóstwo planów. Tylko wtedy będziesz wiedziała, ile czasu i na co możesz wykrzesać.

Polecamy również masaże. Oczywiście najlepiej sprawdzą się te w salonie albo w spa, ale jeżeli nie możesz sobie na to pozwolić z różnych powodów, to możesz skorzystać z pomocy bliskiej osoby. Masaż poprawia ukrwienie i znacznie odpręża i rozluźnia. Zrelaksujesz się także w trakcie długiej kąpieli w wannie pełnej wody z pianą. Pozwól sobie na chwilę zapomnienia. Poczytaj ulubioną książkę, otwórz wino, zapal kilka świeczek.

2. Ćwiczenia relaksacyjne

Jeżeli chcesz poczuć się naprawdę odprężona, warto zacząć regularnie ćwiczyć swój oddech. Oddychaj głęboko – wdech… wydech… wdech… wciągaj powietrze nosem, wypuszczaj je ustami. Wciągaj powietrze i wstrzymuj je na kilka sekund. Warto też nauczyć się oddychania przeponą – co dla mężczyzn jest oczywistością, ale kobiety muszą się niestety tego uczyć. Bardzo odpręży cię również szybkie wdychanie i wydychanie powietrza bez robieni sobie przerw.

Techniki relaksacyjne to także praca z mięśniami. Kiedy wygodnie się rozsiądziesz w ulubionym fotelu, zacznij odchylać palce rąk i nóg – naprzemiennie. Przyciskaj kolana do brzucha. Wciągaj brzuch i go „wypychaj”. Ćwicz także usta, robiąc nimi tak zwane dzióbki.

3. Relaksująca muzyka

Nic nie relaksuje tak bardzo, jak odpowiednio dobrana muzyka. Delikatne dźwięki, szum wody, śpiew ptaków… Świetnie sprawdzi się też muzyka poważna. Załóż na uszy słuchawki i połóż się wygodnie, ustaw odpowiednią głośność i na chwilę zapomnij o problemach. Zrelaksuj się, odpocznij. Poczujesz się odprężona.